Page 78 - Iz istorije Crkve svetog Arhangela u Velikom Šiljegovcu
P. 78
онда би их као такове могао свак сломити, а
несложних и растројених не би се нико ни бојао, и
онда не би били од кнеза Милоша овако
окарактерисани.
2. Говорећи о цркви станишиначкој и њеном
свештенику Мијаилу Поповићу, вели: ''овај је
свештеник био без икакава надзора и нико о њему
рачуна није водио да ли у цркви служи или се
скита''.
Неистина је и напамет је речено, да је
свештеник станишиначки био без надзора, јер он
би онда и данас егзистирао као свештеник те
парохије и не би је изгубио, и то пре, него што је
прота Аврам стигао да овакво извешће поднесе.
3. Говорећи о цркви бруској, вели. ''није још
освећена''. Е, овим се јасно илуструје са колико је
пажње вршена ревизија од стране проте Аврама и
колико је верности у његовим извештајима. Црква
је бруска освећена од стране грчког владике, као
што извештај надлежног свештеника тврди. Дакле,
освећена је, јер стоји повеза архијерејска. Ја, пак,
по причању једног старог и одличног трговца
износим следеће: да је иста црква подигнута
утицајем Јеврема Обреновића, који је тада седео у
Краљеву и онда је природно, да је према њеном
покретачу морала бити одмах и освећена.
4. Говорећи о цркви дубачкој, вели: ''свеш-
теник је Настас Радовић. О њему се много које шта
прича. Ако има чега, то ће најбоље знати његов
намесник који је дужан известити надлежну власт''.
У овим речима са неком неизвесношћу и
неопредељеношћу, а без икаквих доказа, изнео је
изасланик сумњу у исправан рад овог свештеника.
Његово је право да за ово прибавља себи сатис-
80