Page 47 - JESENJE KLUPKO
P. 47

људима.  Нова  ера  донела  је  човечанству  особени
           начин  опхођења  .  Питања  су  постала  пословична,
           речи суве, а приче су угашене. У нашем дворишту
           није било мачића. Глорификација државе, започета
           у доба Реформације и европског иконоборства, када
           су  порушене  ајонске  светиње,  се  захуктавала.
           Духовне  оазе,  као  што  је  била  наша  у  Чикагу,
           постајале  су  острвца  идеалиста  у  мору  праг-
           матичара.  Вера  у загробни живот  била је  угашена.
           Механицистичка  стаза  новог  света  утабана  је
           презиром  према  свему  старом,  па  и  према  души.
           Узајамност  савременика  гасила  се  услед  губитка
           свести о библијском заједничком претку свих људи.
           У  старом  крају  породичне  задруге  су  замењене
           инокосним породицама. Човек је постајао све усам-
           љенији.
                  Волео  сам  да  дочекам  духовника  у  својој
           кући.  Ујаково  место  за  седење,  фотеља  високог
           узглавља крај мајкиног кревета, било је тада попу-
           њено  на  најбољи  начин.  Отац  Павле  ми  је  тако,
           једном,  седећи  у  ујаковој  фотељи,  рекао    да  на-
           пушта  Чикаго  и  сели се  у  Њујорк.  Те,  ноћи  уснио
           сам  острво, које сам раније сањао. Овог пута имало
           је  другачију  вегетацију,  налик  острвцу  мога
           духовника  са  Обедске  баре.  Мајци,  оцу,  ујаку  и
           митрополиту Фирмилијану, који се појавише у сну,
           рекох:
                  –  Оде и отац Павле из нашег дворишта.
                  – Не бој се, мили, чекамо те – рече мајка.








                                    49
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52