Page 64 - NA POLA PUTA
P. 64
шаја убиства, 1 детеубиство, 7 разбојништава, 31
паљевина и 120 опасних крађа. Према овоме, јасно
се, дакле, види морално стање нашег народа. Ретка
је земља у Европи где би било дневно по једно уби-
ство, а у Србији има их, према статистичким пода-
цима, 32-35, па и више, сваког месеца”. Глас, бр. 8,
Ниш, 1. маја 1909, стр. 231, јавља: „Рутевачку цр-
кву, у срезу алексиначком, похарали су непознати
зликовци. Овакве појаве бацају врло ружну сенку
на морал нашег народа. Таких догађаја пређе није
било.”
Прота Милош С. Анђелковић, у Гласу, 1. марта
1909, стр. 96, вели: „Нажалост, с данашњом нашом
неваспитаном омладином и данашњим полудив-
љим народом и полупросвећеном интелигенцијом
ми једва можемо опстати”. Нешто раније, исти про-
та, указује: „Социјализам није религија, како тврди
др Чедомир Марјановић, већ једна хетерогена маса
или руља, већином нерадника, који теже да оснују
такву државу где ће лењивци и нерадници живети
на рачун вредних и поштених људи. Као такав, со-
цијализам је по човечанство опасан и неоствар-
љив”, Глас, бр. 20, Ниш, 15. новембра 1907, стр.
575. Један од најугледнијих свештеника нишке
епархије свога доба, прота Милун Ј. Стојадиновић,
о коме сам објавио књигу Заборављени прота, у
издању Крушевачке епархије, у Гласу, бр. 11-14,
1909, стр. 353, рекао је: „Ако су цркве толико спа-
ле да се прошњом одржавају, онда је питање да ли
треба и да постоје?” А свештеник М. Динић, из
Ниша, објављује чланак Морална трулеж, у Гласу,
63