Page 316 - POBEDONOSCI
P. 316

сутне у мојим књигама, присутне су и на мојим пре-
                                       давањима, а то су  углавном личности из овог дела
                                       света,  из  црквеног  живота,  које  су  биле  заборав-
                                       љене, запостављене. Једна од тих личности је и ве-
                                       роучитељ Павле Пудло, кога сам поменуо.

                                          То  значи,  Ви  тумачите  савременију  историју
                                       људи из крушевачког краја, свештених лица, њихову
                                       судбину у комунистичком периоду?

                                          Приметио сам да тај период када није било вер-
                                       ске наставе – то није само губитак часова, него је то
                                       губитак  садржаја  који  су  били  на  тим  часовима.
                                       Или,  другачије  речено,  то  је  сада  другачији  ниво
                                       свести, људи нису имали информације, нису могли
                                       да чују, тако да је тај њихов неки свет био попуњен
                                       кроз  уџбенике,  кроз  неке  званичне  институције
                                       неким другим садржајима. Знате који су били наро-
                                       дни  хероји.  Зато  се,  рецимо,  о  верочитељу  Павлу
                                       Пудлу није могло нигде чути. Или о Илариону Ве-
                                       сићу,  сахрањеном  на  старом  крушевачком  гробљу
                                       1906.  године.  Био  је  богословски  писац,  ректор
                                       Призренске богословије, Београдске, учитељ светог
                                       владике  Николаја  Жичког.  Рођен  је  у  Пепељевцу
                                       код Крушевца. И има доста тих личности, заборав-
                                       љених,  који  су  били  духовни  ауторитети,  аристо-
                                       крате духа, то је тај стари Крушевац о коме ми има-
                                       мо неку свест да је постојао, та грађанска класа са
                                       својом комуникацијом и односима. Дакле, у склопу
                                       тих предавања има много и тога. Ја чак видим да у
                                       нашем школском систему има доста нејасноћа, бо-
                                       ље речено, необавештености. Наше дете ће из гео-
                                       графије  знати  много  тога  из,  не  знам,  Латинске
                                       Америке, а тврдим, и знам – то је једно питање које


                                                                315
   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321