Page 317 - POBEDONOSCI
P. 317
постављам деци – кад их питате где излази сунце у
вашем граду, они не знају. Знају да кажу на истоку,
али не могу да кажу топоним. Тек на крају, кад им
кажем, они схвате да је то Мојсињска планина и да
је Крушевац у подножју те планине. Ето једног кла-
сичног примера колико из географије уопште наша
деца добијају садржаје, а локално не добијају, и не-
ма тога у уџбенику.
Уочено је, у социолошкој литератури, да је у
том периоду који ви проучавате православна црква
најмање била везана за своје вернике; тј. верници за
цркву. Да су католици, иако је био период кому-
низма, више држали до вере и да су били рели-
гиознији. Како Ви то тумачите, пошто се бавите
тим периодом?
Значи говоримо о другој половини двадесетог
века, о периоду комунизма, периоду без веронауке.
Центар католичког света је изван ове земље. То
значи, ако би неки ентузијаста католички свеш-
теник у нашој земљи у то време желео да ради, он је
имао подршку тог центра.
То значи католици су били слободнији јер су
имали подршку споља.
Имали су шири спектар деловања. Примера
ради, ако један свештеник овде у Крушевцу буде
изведен на Багдалу и стрељан – а таквих је било не
један него више, један је и из наше цркве, Јеврем
Јеша Новаковић, брат рођени Крсте Новаковића –
дакле, ако тај човек буде стрељан на Багдали, ко ће
то известити? Пре тога није имао коме да се жали.
316