Page 320 - POBEDONOSCI
P. 320

Код нас је јаче. У Гимназији је 60%, то сам већ
                                       рекао, а имамо школе где је веронаука, поготово у
                                       основним школама по селима, и више заступљена –
                                       тамо је изнад 70% сигурно.

                                          Постоји ли неко истраживање о томе, можда
                                       у канцеларији за верску наставу?

                                          Да, то сви вероучитељи знају. Ми сваке године
                                       имамо  обавезу  да  достављамо  податке.  Али  у  сва-
                                       ком  случају  одмакли  смо  од  оног  почетног  стади-
                                       јума, кад је верска настава морала на једвите јаде да
                                       се правда за свој статус. Знате, кад је било питање
                                       ко ће то да предаје. Као да рецимо физику предаје
                                       Алберт  Ајнштајн  или  Милева  Марић.  Нико  се  не
                                       пита у овој земљи ко предаје физику.

                                          Па добро, није баш било довољно кадрова, у то
                                       време, за све.

                                          Ми смо увек у крушевачком крају имали дово-
                                       љно кадра.

                                          Шта би било битно за овај десетогодишњи пе-
                                       риод тј. за верски живот у Крушевцу?

                                          Битно је, прво, оно што је рекао Владета Јеротић
                                       –  паганско,  старозаветно  и  новозаветно  у  човеку.
                                       Ми  нити  очекујемо  неку  брзу  промену,  нити  она
                                       може бити брза. То је један процес сазревања дру-
                                       штвене свести. Унутар тога процеса биће места и за
                                       веронауку, за вернике, на један други начин.





                                                                319
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325