Page 49 - KUCANJE
P. 49

је, нажалост, изненадно преминуо, у току писа-
              ња ове књиге, 1. јуна 2012. године.
                 Отац Александар Ерић одбранио је на  Уни-
              верзитету  у  Београду  −  Православни  богосло-
              вски факултет,  2010. године магистарски рад на
              тему „Схватање  слободе (код  човека) у делима
              светог    Максима      Исповедника”      (предмет
              догматика, ментор епископ др Игнатије Мидић,
              редовни  професор;  чланови  комисије:  епископ
              др Максим Васиљевић, доцент и др Дражен Пе-
              рић, доцент). Садржај овог рада довољно говори
              о  ауторовој  богословској  мисли:  „Космологија
              код Максимових претходника, Филон  Алексан-
              дријски, Појам бића и небића код Светог Атана-
              сија  Великог,  Основне  космолошке  разлике  у
              делима  Светог  Максима  Исповедника  и  Ори-
              гена,  Оригенова  исходишта  за  појам  стварања,
              Плотинова основна начела везана за појам ства-
              рања, Оригенов синкретизам, Стварање у вечно-
              сти, Стварање у времену, Однос спасења и сло-
              боде  по  Оригену,  Оригенови  општи  закључци
              везани  за  однос  слободе  према  спасењу,  Појам
              логоса створених бића код Светог Максима Ис-
              поведника,  Прехришћанско  схватање  логоса,
              Однос  једног  и  мноштва  код  Светог  Максима
              Исповедника,  Максимови  појмови  разлике  и
              разноликости,  Максимов  концепт  кретања  по-
              везан  са  чињеницом  стварања,  Човек  из  пер-
              спективе Тајне Христове, Претпоставке за обја-
              шњење  појма  иконе  Божије  у  човеку  −  изра-
              жавање  слободе  као  љубави,  Онтолошке  кате-
              горије  логоса  природе  и  начина  код  Светог
              Максима  Исповедника, Обновљена  слобода чо-
              векова  у  Христу,  Обожење  као  испуњење  сло-



                                      47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54