Page 55 - KUCANJE
P. 55

Бити  слободан  од  другог  у  својој  крајњој
              емфази  представља  субверзију  сопственог  ЈА.
              Другим речима, негирајући Другога ( било Бога
              или  човека,  свеједно),  „ослобађамо  се”  терета
              датости, али у исто време хранимо своје небиће
              које на крају ставља тачку на наше постојање у
              виду разгоропађеног ништавила.
                 Бити слободан за другог јесте вољни акт који
              идентификује  слободу  као  љубав.  Слобода,
              дакле,  није  актуелизација  природних  својстава
              (како  се  обично  тумачи  кроз  појам  индиви-
              дуализације)  већ  је  то  дар  Другога  да  се  буде
              различит,  али  не  и  одељен,  него  у  слободној  и
              љубавној  заједници  са  Другим.  Прототип  те
              заједнице представља начин на који постоји Бог.
              Наиме,  Бог  је  заједница  Три  Личности,  сло-
              бодне,  посебне,  али  не  и  одељене.  Слобода  за
              другог јесте брат мој кога волим, трпим, састра-
              давам  са  њим,  опитујем  адске  муке  са  њим,
              бивам ношен како вели апостол Павле „до тре-
              ћег неба” са њим, али га не остављам и не забо-
              рављам.  То  није  штури  алтруизам,  то  је  онто-
              логија живота, вера у Живог Бога – Христа, који
              страда,  али  и  љубављу  Оца  бива  васкрснут.
              Једном речју, љубав није својство, природна ен-
              ергија, љубав је Други.
                 Обрадивши укратко два члана низа долазимо
              до  треће  тачке  која  се  односи  на  мисију  Свете
              браће  Солунске.  Размишљајући  о  том  догађају
              можда би прави наслов неког ширег рада који би
              се  бавио  овом  темом  гласио  „Ологословљено
              даривање”.





                                      53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60