Page 44 - Tople suze na putu za Jerusalim dopunjeo izdanje
P. 44
19, Ниш, 1909. године, стр. 500-503, пише чланак
Да ли је потребно да се сада црногорски владика
хиротонише у Русији?, у коме вели: „Јест, нема је-
динства духовног у цркви српској, јер и она по те-
шкој несрећи нашој болује од злокобне тежње срп-
ске за бедним сепаратизмом.” Глас, бр. 5, Ниш,
1909, стр. 134, јавља: „Поводом вести, коју је донео
руски службени лист Церковнија вједомости, о ус-
тановљењу нове српске митрополије у Аустрији у
чији би састав ушле две далматинске и четири бо-
санско-херцеговачке епископије, а у којој би за ми-
трополита био постављен др Милаш, епископ дал-
матински, са резиденцијом у Бечу, Гласник далма-
тинске православне цркве изјављује да је та вест
неистинита. И дај Боже да је неистинита!” У следе-
ћем броју Глас, стр. 167, пише: „У јануару ове го-
дине извршено је у Србији 32 убиства, 20 поку-
шаја убиства, 1 детеубиство, 7 разбојништава, 31
паљевина и 120 опасних крађа. Према овоме јасно
се, дакле, види морално стање нашег народа. Ретка
је земља у Европи, где би било дневно по једно
убиство, а у Србији има их, према статистичким
подацима, 32-35, па и више, сваког месеца.” Глас,
бр. 8, Ниш, 1. маја 1909, стр. 231, јавља: „Рутевачку
цркву, у срезу алексиначком, похарали су непозна-
ти зликовци. Овакве појаве бацају врло ружну сен-
ку на морал нашег народа. Таких догађаја пређе
није било.”
Прота Милош С. Анђелковић, у Гласу, 1. марта
1909, стр. 96, вели: „Нажалост, с данашњом нашом
неваспитаном омладином и данашњим полудив-
љим народом и полупросвећеном интелигенцијом
ми једва можемо опстати.” Нешто раније, исти про-
та, указује: „Социјализам није религија, како тврди
др Чедомир Марјановић, већ једна хетерогена маса
XLIII