Page 45 - Tople suze na putu za Jerusalim dopunjeo izdanje
P. 45
или руља, већином нерадника, који теже да оснују
такву државу где ће лењивци и нерадници живети
на рачун вредних и поштених људи. Као такав, со-
цијализам је по човечанство опасан и неоствар-
љив”, Глас, бр. 20, Ниш, 15. новембра 1907, стр.
575. Један од најугледнијих свештеника нишке
епархије свога доба прота Милун Ј. Стојадиновић,
о коме сам објавио књигу Заборављени прота, у
издању Крушевачке епархије, у Гласу, бр. 11-14,
1909, стр. 353, рекао је: „Ако су цркве толико спа-
ле да се прошњом одржавају, онда је питање да ли
треба и да постоје?” А свештеник М. Динић, из Ни-
ша, објављује чланак Морална трулеж, у Гласу, 1.
марта 1909, стр. 102. „Морална трулеж толико је
ухватила маха да је данашње друштво готово из-
губило свако мерило по коме има ценити шта је ча-
сно, свето и узвишено, а шта нечасно, прљаво и ни-
ско. Пошли смо стрмоглавце једном ужасном низ-
брдицом, која ће нас одвести у понор, одакле ћемо
се после тешком муком избавити.” Он је цитирао
песму Јована Јовановића Змаја: „Оно што нас јача
на путу поштења ⁄ Оно што нас води ка брегу спа-
сења ⁄ Оно што нам муку ублажава љуту ⁄ Што нам
даје души, уму здравље ⁄ То је српска школа, то је
православље”, стр. 105.
Рани антитеизам као море је запљускивао копно
малене Краљевине Србије, најављујући цунами.
Радничке новине, су по оцени Гласа, бр. 6, 1909,
стр. 16, биле антихришћанске, јер су писале и про-
тив светог Причешћа и апостола Павла, Глас, бр. 4,
1909, стр. 116. Објављена је и вест да: „Војна ака-
демија не може изаћи у сусрет жељи Архијереј-
ског сабора, па њени питомци неће имати веро-
науку, јер су оптерећени часовима из других пред-
мета”, н. д., 115. Уредник Гласа прокоментарисао
XLIV